Would you like another Canadian? - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Danny & Annemieke Aa - WaarBenJij.nu Would you like another Canadian? - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Danny & Annemieke Aa - WaarBenJij.nu

Would you like another Canadian?

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Danny & Annemieke

27 Mei 2016 | Canada, Vancouver

Na een lange, goede en gezellige vlucht van 10 uur zijn we eindelijk in Vancouver beland. Nog even een uur wachten op de koffer en vervolgens met de Canada Line en bus nr 6 naar het Best Western Plus Sands hotel in Denman street. We hebben een prachtig uitzicht op zee vanuit onze kamer met Queen size bed. Om half 8 (Vancouver tijd) waren we hardstikke moe en zijn we maar naar bed gegaan. Om 5.00 am lagen we dan ook weer wakker en hadden we honger. Gelukkig was het licht en besloot ik dan ook dat we net zo goed wakker konden worden. Tegenover ons hotel was er al een zaakje open waar wat te eten was. Nou eten....het was een crossaint met ei, bacon en cheddar kaas. Eigenlijk ook nog een "saussage" maar die mochten ze achterwege laten. Tot grote verbazing van t Chinese dametje wat ons hielp.
Na een aantal whats appjes met het thuisfront vertrokken we richting Downtown met wederom bus nr6. Ideaal zo'n bushalte recht voor het hotel. We hebben een wandeling gemaakt door Downtown en wat geocaches opgepikt. We hebben natuurlijk Canada Place bezocht en Robson square. Wat overigens niet zo groot was als onze verbeelding. Het staat overal groots beschreven en we hadden dan ook een groot plein verwacht. Daarna op naar de steam clock en Gassie Jack in Gastown. Prachtig om die steam clock te zien fluiten en stomen. Tussendoor hier en daar een bakje koffie om de regen te omzeilen.
Na Gastown was het een kleine straat verderop om Chinatown binnen te lopen. Maar wat zijn hier veel junkies!! Danny maakt zich er niet druk om maar het heeft een grote indruk op mij achtergelaten en ik vond het eerlijk gezegd doodeng! Jeetje wat kan een mens toch trippen van die shit! Helemaal van de wereld. Verschrikkelijk!!
Maar goed....kan er toch niets aan doen dus op naar de grootste populatie Chinezen in Canada!! Vanwege de regen hebben we alleen de Dr. Sun Yat Sen garden gezien. We zijn hier een beetje uit-geregend en hebben ook alleen het gratis gedeelte bezocht.
Na deze flinke wandeling zijn we terug naar ons hotel gegaan waar mijn jetlag bedacht een uurtje te willen gaan slapen. Danny was hardstikke fit en is aan de slag gegaan met de video's en foto's.
Rond etenstijd zijn we gaan eten bij de Cactus Club om de hoek. Waar Danny heeft genoten van zijn 3 Canadezen. Zo nu en dan kwam er een prachtige jonge dame in maatje 36 vragen aan Danny: "Would you like another Canadian?" Nou en of of hij dat luste!!

• 27 Mei 2016 - 06:09

Elly:

Hoi Annemieke en Danny,
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Wij zijn er intussen ook.
    Groetjes
    Elly

• 27 Mei 2016 - 08:12

Maria:

De vakantie is begonnen.
    Mooie foto's en dat van die junks dat kan ik mij nog heel goed herrinneren van die stad na 31 jaar, werd er helemaal akelig van. Aten ze ook nog uit de vuilnisbakken jakkie. De rest van de stad is prachtig. Ook al watervliegtuigen gezien?
    Hele mooie foto's hebben jullie al gemaakt.
    Geniet er vandaag maar weer van, wij gaan weer aan het werk.

• 27 Mei 2016 - 08:13

Elja:

Klinkt goed! Veel plezier en geniet van jullie mooie vakantie! X

• 27 Mei 2016 - 10:25

Mariëlle Dortmans:

Super leuk dat we jullie verhalen zo kunnen volgen. Hopelijk hebben jullie de volgende keer een gezonder ontbijtje.

• 31 Mei 2016 - 13:54

Maud:

Jeej klinkt goed allemaal. Danny houd die "enge" mannen wel weg van jou!