Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Danny & Annemieke Aa - WaarBenJij.nu Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Danny & Annemieke Aa - WaarBenJij.nu

Banff

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Danny & Annemieke

04 Juni 2016 | Canada, Banff

Vanuit Revelstoke zijn we in de drup de Giant Cedar trail gaan lopen. Prachtige grote Cedar bomen die al eeuwenoud zijn. Het is een kleine trail van een 500 meter. Dus prima in de regen te bewandelen. Daarna via de Rogers Pass in Glacier National park richting Banff. Onderweg kwamen we op het juiste moment bij de Spiral Tunnels aan. Je ziet dan een meeeeega lange trein aan de ene kant de tunnel binnen gaan en aan de andere kant er weer uit komen. En het heet niet voor niets Spiral Tunnel. Zie foto ;-)

Banff is echt een super leuke en gezellige stad. In het weekend is het wel erg druk. Dus we zouden eerder aanraden om hier doordeweeks naar toe te gaan. Het is toeristisch maar heel gezellig. We verbleven op het Tunnel Mountain trailer camp aangezien Tunnel 2 dicht was. Dit was aanvankelijk het plan. Bij aankomst werden we gewaarschuwd voor een wolfpack die zich de afgelopen dagen op de camping heeft laten zien. Super spannend! Helaas of gelukkig hebben wij de wolven niet gezien....wel gehoord. Net zoals de treinen die hier dag en nacht(!) rond toeteren. Er werd aangeraden om in de camper te eten en op je hoede te zijn voor de wolven. Dus wij hielden de deur maar goed dicht. Je wilt niet zo'n grote grijze wolf op bezoek hebben als je net je eten staat te bakken.
Ideaal is toch wel de shuttle bus naar het centrum. Je kan je grote camper mooi laten staan en toch een rondje door de stad doen.
Na onze eerste overnachting zijn we met de Camper over de Bow Valley Parkway (mooie route met veel wildlife) naar Lake Louise en Moraine lake gereden. Bij Lake Louise heb je ook een Gondel met uitzicht over het meer. Maar het belangrijkste is dat je hier het meeste kans hebt om Grizzly beren te zien. En wij hebben ze vanaf grote afstand in de gondel gezien!! 2 stuks!! Helemaal happy. Lake Louise is prachtig om te zien en zo ook Moraine lake. Hier hebben we ook een paar kleine sneeuwlawines gezien. Het rommelt best hard in de bergen als dit gebeurd. Danny pikt meteen weer wat geocaches op terwijl ik (een paar :-P ) foto's maak.
We zijn de dag erop met de Banff Gondola naar boven gegaan en bij Lake Minnewanka geweest. De Banff gondola is aardig aangelegd maar nadat we de Grizzly beren bij Lake Louise hebben gezien kan de Banff Gondola hier niet meer aan tippen. Maar ach...het zit in het Explorer pakket (Icefield explorer, Icefield Skywalk, Banff Gondola en boottocht op Maligne Lake). We hebben op de Banff Gondola ook helemaal niets aan wildlife gezien. 's Avonds zijn we bij de Maple leaf gaan eten. Waar ze typisch Canadees eten bereiden. Het was ook echt heeeeel erg lekker. Danny had een 18oz Alberta Prime Cowboy Steak en ik had een Quebec Brome Lake Duck.

Banff is echt een hele leuke stad en ik zou zeker aanraden om hier meerdere dagen te zijn! Echt tof!! Zou zo terug gaan. Love Banff!

• 10 Juni 2016 - 14:28

Maud:

Ik moet zeggen ik wordt nu wel nieuwsgierig naar de foto's van de beren!! Ook leuk om van Annemieke een foto te zien!
    Klinkt allemaal erg goed