Blue River naar Lillooet - Reisverslag uit Lillooet, Canada van Danny & Annemieke Aa - WaarBenJij.nu Blue River naar Lillooet - Reisverslag uit Lillooet, Canada van Danny & Annemieke Aa - WaarBenJij.nu

Blue River naar Lillooet

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Danny & Annemieke

09 Juni 2016 | Canada, Lillooet

Vanuit Jasper zijn we naar Blue River gereden. Het is bloedje heet en we hebben het dan ook rustig aan gedaan. Er zijn heeeeeel veel Nederlanders in Canada. En zo kwamen wij een gezellig stel uit Eindhoven tegen die ons uitnodigde om een biertje te komen drinken. Daar zegt Danny natuurlijk geen nee tegen. Na het uitwisselen van leuke plaatjes en activiteiten was het nu echt tijd om terug naar de camper te gaan voor een goede nachtrust. De Eindhovenaren waren goed teut :-P
De volgende ochtend hebben we snel de geocache bij de ingang van de camping opgepikt en zijn we doorgereden naar Clearwater.

Camping Dutch lake in Clearwater....in een woord heerlijk!!! Ohh kon ik hier maar wonen. Het heet ook niet voor niets Dutch lake. Een heerlijk zwem meer. Danny met de Go Pro t water in. Mooi...t is niet koud. Dan ga ik er ook in duiken. Ik dook erin en meteen hoorde we onweer. Dus we waren ook meteen weer uitgezwommen.
De dag erna wouden we naar het Wells Grey park. Danny ontdekte helaas een lekkende rioolpijp. Dus wederom weer contact met Cruise Canada! Je wordt echt zooooo ziek van die maatschappij. Niet willen helpen, slechte service. Oplossing..."you can drive to Vancouver." Wij:...uhh nee dat kunnen we niet. We zijn op vakantie en willen jullie shit niet oplossen. Zij hadden de riooltank natuurlijk al "gefixt"....met ducktape!! In plaats van de vervangen. De automonteur kan er helaas ook niets mee dus wij druppen Canada gewon onder met onze pies en stront. Ach...t zal die Cruise Canada niets schelen!! Maar goed..dus weer 3 uur in een auto garage doorgebracht in plaats van in de natuur. De automonteur gaf ook aan dat Cruise Canada de grootste bagger organisatie is die er bestaat! Dus boek NOOIT CRUISE CANADA!!! Wederom weer een halve dag verkloot, wij chagrijnig/boos/geïrriteerd/teleurgesteld/vanallesennogwat. Daarna toch maar naar Wells Grey park gereden. Niet meer helemaal naar boven want dan zijn we niet op tijd terug en die boottocht die in de ochtend vertrekt is al lang vertrokken. Dus we zijn naar de Helmcken Falls en Dawson Falls gereden. Prachtig!! Danny kreeg opeens een "ik heb zin in een hamburger bui" dus weer helemaal t park uit gereden. Terug naar de camping waar ze wel iets fatsoenlijks hadden. En toen had ie gegeten en wou die weer terug t park in. Had m nog gewaarschuwd dat ik niet op en neer bleef rijden (1 op 3 ;-) ) en dat we beter wat in de camper konden eten. Dus ook niet meer terug gereden ook. We zijn plummer tape gaan halen en Danny heeft een poging gedaan om zelf de riool maar te fixen. Leuk...je eigen pies en stront die op je drupt! Jeetje wat een klote dag! Niet te vergeten dat mijn camera ook nog van t lock systeem af is gedonderd en dus vol op de grond is gevallen! Echt de grootste ongeluksdag van onze vakantie tot nu toe...dus we gaan nu over naar t volgende...
Danny vond zijn douche met zeep daarna heerlijk verfrissend :-P En ik vond de duik in het meer ook weer heerlijk!
In de avond zoeken we vaak dingen uit voor de dag erna of doen we een potje Skipbo. Danny zet de foto's op de laptop en er wordt wat geklets in de groepsapp met t thuisfront.

Na Clearwater was het tijd om door te rijden naar Lillooit. Lange rit van zo'n 300 km. Onderweg kom je door het Gold Rush gebied en kom je veel Ranches tegen. Even een rondje gecached door een oud plaatsje genaamd Clinton. Op advies van Chris en Iris die hier vorig jaar zijn geweest. We zijn ook gestopt bij de Hatch Creek Ranch en hebben hier een super leuke toer gedaan. Op een originele goudkoorts koets over het terrein gereden en heb een huwelijksaanzoek van een iets te oude cowboy toch maar netjes afgewezen.
De plek van bestemming was de Fraser Cove campground in Lillooit. Prachtig aan de Fraser River. T regent daar echt nooit en de mensen staan te springen om de regen. Maar wij zijn er…dus het regent haha.
De camping beheerster wees ons erop dat ze een Osprey in de buurt hadden. Wij kwamen niet heel veel verder dan dat het een vogel was. Maar we zouden m vast tegen komen. En dat gebeurde al snel. We hebben een wandeling gemaakt naar de Historic Bridge (er lag natuurlijk een geocache) en daar boven op de brug zat de Osprey (vis-arend) boven op de brug beschermend op zijn nest. Omdat er net een Bald Eagle (Amerikaanse zee arend) is overgevlogen.

• 14 Juni 2016 - 09:58

Maria:

Leuk, leuk en minder leuk.
    Leuk jullie verhalen weer en door wat jullie meemaken wat minder.
    Het is duidelijk een shit camper, maar laat het druppen en ga lekker door met jullie vakantie daar zijn jullie tenslotte voor daar.
    Aan al de rest gewoon schijt aan hebben (dit is nu wel heel letterlijk) maar je doet er toch niets aan.
    Pech met de camera, maar hopelijk kan je toch nog foto,s maken en daar gaat het over.
    Dus laat door alle tegenvallers jullie humeur niet verpesten.
    Leuk dat jullie ook een Ospry hebben gezien, die hadden wij toen ook een gezien. Die is groot he, volgens mij heb ik daar ook nog een foto van of hij staat op de video.
    Vind het heel leuk jullie verhalen, zo beleef ik ook onze vakantie van toen weer een beetje opnieuw.
    Bliijf maar mooi door mailen die verhalen en geniet van alles.