Nelson naar Revelstoke - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Danny & Annemieke Aa - WaarBenJij.nu Nelson naar Revelstoke - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Danny & Annemieke Aa - WaarBenJij.nu

Nelson naar Revelstoke

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Danny & Annemieke

31 Mei 2016 | Canada, Revelstoke

We hebben vandaag een trip van 265 km achter de boeg. We zijn via Kaslo naar gost town Sandon gereden. Hier wonen maar 12 mensen. In de winter hebben ze bar weinig zon omdat ze dan in de schaduw van de berg leven. De sneeuw ligt ongeveer op schouderhoogte volgens Katherine. Een meisje (ongeveer mijn leeftijd) wat hier is opgegroeid en nog altijd leeft met haar ouders en broer. Ze runt samen met haar vader het power house wat het plaatsje van stroom voorziet. Een hydrolisch aangedreven stroom generator die energie opwekt door het water. Het powerhouse bestaat dit jaar 119 jaar en het is prachtig om te zien hoe dit oude beestje het zo lang volhoud. Over de kwaliteit van vroeger is niet te twisten!! Hopelijk houd dit prachtige systeem het nog lang vol al is het moeilijk om een monteur te vinden die dit kan maken als problemen zich voordoen. Zeker de moeite waard om Sandon te bezoeken. Naast het powerhouse is er een klein museum.
Na Sandon zijn we verder gereden via Nakusp naar Gelena bay. Net voor Gelana bay zag ik een aparte zwarte hond….nee wolf…nee BEER!!!!! In de greppel staan. Dus in de remmen, keren en terug voor foto’s en video. Wauw!!! Wat gaaf om zo’n beer in het wild te zien. Deze black bear was niet veel groter dan een flinke uit de kluiten gewassen hond. Maar ohh zo geweldig om echt een beer in de vrije natuur te zien.
Bij Gelena bay zijn we met een veerpont….(ohh als ie onze camper maar houd)....overgevaren naar Shelter bay. Nou deze veerpont hield onze camper, 3 grote vrachtwagens, een stel motorrijders en fietsers met gemak! Danny heeft nog wat geocaches gevonden en daarna bereikte we eindelijk Revelstoke. Ik was blij dat we er waren en dat er een “rustdag” ingepland staat. Even niet alleen maar kilometers maken. De geplande lamplighter campground vonden wij op het eerste zicht niet zo geweldig. We zijn doorgereden naar Williamson’s lake campground. Prachtige RV camping aan het Williamson lake met een waterval (stukje van te zien). We hebben gelukkig een full hook up (de 2e nacht). Ik kwam hier nog een bekende tegen van de fotocursus bij Fotoclass. Dus samen even op de foto en wat bijkletsen. Op deze camping heb je vele faciliteiten; wasmachine, droger, kanovaren, douches, vissen, etc. Dus ook dit was een goede keuze geweest. Op onze “rustdag” zijn we naar de Revelstoke dam gegaan. Hier hebben uitleg gehad van een gids. Deze dam is 175 meter hoog. Echt gigantisch. Het was een hele operatie om sommige onderdelen in Revelstoke te krijgen. In 2020 komt er nog een grote buis bij. Ook deze dam werkt hydrolisch en pomt door middel van grote generators veel stroom door heel Britisch Columbia! Een wereld van verschil qua grote met het systeem in Sandon wat we een dag eerder bezocht hebben. Al werkt het in principe hetzelfde. Na een tip van toeristen zijn we de Meadows in de Skyway pas op Mount Revelstoke (nationaal park) gaan rijden. Deze is 26 km lang. Maar nu vanwege de sneeuw maar open tot 12 km. Mooi om te rijden. En heerlijk om dan een camper bij te hebben. Op het hoogst haalbare uitzichtspunt parkeer je de camper en ga je lekker lunchen. Heerlijk!
We zijn nog richting de Giant Cedars trail gereden maar deze bleek 30 km verderop…en op de route voor morgen te liggen. Dus besloten we om om te draaien en dit morgen gewoon op de route te lopen.
We zijn door downtown Revelstoke gelopen en hebben daar Ribs gegeten bij een restaurant. Daarna het dagelijkse avond gevecht om een kampvuur aan te houden. Maar het gaat steeds beter. En zelfs Danny lukt het om zonder brandspiritus of iets lichts ontvlambaars een vuur te maken. Er gaat bijna een rol wc papier doorheen want dan fikt volgens hem ook goed. Aan het einde van de vakantie zal hij vast een echte kampvuur maker zijn. Bij deze mijn grote dank aan mijn broertje Rob…die mij heeft geleerd hoe ik een goed vuur maak!

• 10 Juni 2016 - 14:25

Maud:

Wat gaaf een echte beer gezien!!!! super vet zeg!