Jaaah we hebben weer wifi! Van Osoyoos naar Nelson - Reisverslag uit Osoyoos, Canada van Danny & Annemieke Aa - WaarBenJij.nu Jaaah we hebben weer wifi! Van Osoyoos naar Nelson - Reisverslag uit Osoyoos, Canada van Danny & Annemieke Aa - WaarBenJij.nu

Jaaah we hebben weer wifi! Van Osoyoos naar Nelson

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Danny & Annemieke

30 Mei 2016 | Canada, Osoyoos

Na het mooie Ososyoos zijn we 250 km verder gereden naar Hippie Town Nelson. Onderweg kwamen we door het plaatsje Greenwood. Het is heel erg klein maar super mooi. Ze hebben oude panden waaronder een saloon en een koffie huis. Even kijken! Heerlijke koffiepauze met een stuk zelfgemaakte taart. Danny had een bumble berrie pie en ik had een rabarber aardbeien taart. Bumble berries zijn een combinatie van black berrie, blue berrie en red berries. Als je ooit door het plaatsje Greenwood komt moet je zeker even deze leuke dames van de koffietent een bezoek brengen. Het is echt heerlijk wat ze allemaal zelf maken. Het zit langs de Saloon!

Daarna zijn we verder gereden langs Christina Lake af en over de Bonaza Pass naar Nelson.
Het begint ons op te vallen dat ze hier allemaal heeeeele kleine plaatsjes hebben. Het levendige centrum is bijvoorbeeld maar 1 straatje van een goede 200 meter. Je hebt dit dan ook zo gezien. Toch wil je de plek even goed bekijken. Nelson wordt ook wel de Hippie stad genoemd. En we snappen tijdens het wandelen ook al snel waarom. Het stikt er van de kleurrijke en karakteristieke figuren die de naam Hippie town goed doen voorwoorden. Het is niet helemaal ons ding. Wij snappen denk ik het hele Hippie gebeuren niet echt. En de kledingstijl is ook niet zo onze smaak haha. Ach…we kunnen er ook niets aan doen. Deze hippie tijd hebben wij natuurlijk helemaal niet meegemaakt. Volgens ons voelen deze mensen zich vogelvrij! Het zal vast heerlijk zijn om in je felgekleurde legging, authentieke schoenen, ongeschoren benen en make-up loos door het leven te kunnen gaan. Ik voelde me opeens hartstikke modern (dat was in Vancouver bij de dames met maatje 36 in een black dress heeeeeel anders). We hebben een leuk restaurantje opgezocht om wat kleins te eten en wat te drinken. Danny had een lokale koffie en een wafel met berries en maple syrup. Apart smaakje van kaneel en nog wat andere aparte ingrediënten gingen er in die koffie. Ik had een witte bonensoep en een glas water. Deze worden eigenlijk standaard overal aan je gegeven. Lekker handig als je een water drinker bent.
Na Nelson hebben we ons plekje gevonden op de Kokanee Glacier RV park, ongeveer een 19 km buiten Nelson. We hebben hier geen faciliteiten (geen riool, water, elektriciteit en wifi). Helemaal niets. Dus we maken een kampvuur en genieten van een net gekocht spelletje Skipbo. We zijn het spelletje Skipbo wat we in bruikleen hebben helemaal vergeten. Tot onze verbazing kunnen we best een nachtje zonder al deze faciliteiten. Al denkt onze apparatuur een dag later hier anders over. De batterijen raken best snel op. Dus we moeten na 1 zo’n nachtje echt elektriciteit vinden om de boel op te laden.