On the road! - Reisverslag uit Osoyoos, Canada van Danny & Annemieke Aa - WaarBenJij.nu On the road! - Reisverslag uit Osoyoos, Canada van Danny & Annemieke Aa - WaarBenJij.nu

On the road!

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Danny & Annemieke

30 Mei 2016 | Canada, Osoyoos

We hebben het regenachtige Vancouver achter ons gelaten en zijn op weg gegaan naar onze eerste bestemming, Hope. Eerst nog even de boodschappen doen in de grote mall bij Chilliwack. Suuuuper duur :-O Vooral vlees en kaas is echt niet leuk om te kopen. Gelukkig kunnen we nu weer een "normale" boterham eten en niet meer een ontbijt waar 3 eieren, een lading vet, en hashbrowns (soort rosti/aardappel...bij je ontbijt...uit de frituur) in voorkomen.
Danny heeft de hele dag gereden in de camper. Het regent echt heel hard en ik vind het stiekem best wel spannend om met zo'n weer, op een drukke weg te moeten rijden. We kwamen rond het avond eten aan in Hope. Het koken ging gelukkig goed. Het is toch roeien met de riemen die je hebt. Gelukkig ben ik natuurlijk zo slim geweest om een magnetron schaal van mijn geliefde Tupperware mee te nemen :-P Dus dat scheelt een hoop ellende en aanbak problemen in deze geweldige bakpannen...ja je leest t goed....geen anti aanbakpannen :-P
We zaten in Hope langs de Trans Canada Highway en dicht bij de Fraser river. Er zijn echt heeeeeele lange treinen voorbij gekomen.
Vroeg in de ochtend zijn we vertrokken naar de Othello Quinette tunnels. Het was een prachtige wandeling...ondanks de regen....door 5 tunnels. Natuurlijk weer een aantal geocaches opgepikt. Volgens de park opzichter zijn er geen beren. Die zitten hoger in de bergen. We konden hooguit "cayottes" tegenkomen. Wat een opluchting.... Gelukkig zijn we geen apart los lopend wild tegen gekomen.
Na deze mooie wandeling zijn we richting het zonnige Osoyoos gereden. Dit is de warmste plek en de plek met de minste regenval. Het is het woenstijngebied. Dus een groot contrast met de rest. De regenval die er is....is natuurlijk vandaag gevallen. Al snel trokken de buien weg over de bergen en scheen de zon. We hebben lekker buiten kunnen eten en zijn vervolgens een ronde gaan wandeling. We zitten op een zeer eenvoudige camping met maar 3 andere mensen. Het uitzicht op het meer is wel prachtig! Eerder vandaag zijn we ook naar de NK'mip camping wezen kijken maar vanwege de extra WIFI kosten zijn we naar hier gegaan...hmm...misschien niet de slimste keuze. Toch werd deze camping aangereden door onze reisadviseur van Travelword. Maar eigenlijk heb je voor 1 nachtje ook niet zoveel nodig. Morgen vroeg gaan we waarschijnlijk nog even naar het NK'mip Dessert centre. De NK'mip Cellars hebben we vandaag even bezocht. Gewoon even binnen gekeken. De NK'mip Desert Culture centre is van de Osoyoos indianen. Ze houden zich bezig met de flora en fauna van dit gebied en er er is een 2 km lang nauurleerpad te vinden. Ze doen ook onderzoek naar ratelslangen die in dit gebied voorkomen. Ook is er een stukje cultuur van de Okanagan First Nations toegelicht m.b.t. video's en een reconstructie van het inheemse dorp. De cellars gaan dus over de wijngaard die ze hebben en hier kan je wijn proeven, kopen, etc. Heel veel tijd om van alles te doen is er niet want we hebben nog een trip van 235 km naar de plaats Nelson voor de boeg.
Zo...10 geocaches rijker en al 400 km op de teller.

• 30 Mei 2016 - 08:02

Maria:

Zo, het avontuur on the road is begonnen.
    Wat een camper zeg en dat voor 2 personen.
    Jullie hebben ruimte genoeg.
    Gelukkig zit er een magnetron in en toch maar goed dat het magnetron schaaltje erbij is.
    Maar ja een beetje pannetjes schrobben buiten in de natuur heeft toch ook wel wat.
    De natuur is daar echt mooi he en ziet er fris uit met al die regen en de Fraser river stroomt dan hard.
    Jullie moeten zo maar denken alle nadelen heeft ook zijn voordelen.
    Ik wens jullie vandaag weer flink rijplezier en doe het rustig aan, het is tenslotte vakantie.

• 30 Mei 2016 - 14:06

Mariëlle Dortmans:

Wauw, jullie hebben al weer een hoop meegemaakt. Fijn dat jullie geen enge beren zijn tegengekomen. Ben wel benieuwd is jullie die nog gaan zien deze vakantie, vast wel. Die foto's die jullie hebben gemaakt zijn ook erg mooi. Ik hoop dat jullie lekker weer gebben de rest van de vakantie. Dikke knuffel!

• 31 Mei 2016 - 13:41

Dimphy:

Leuk hoor, wat jullie doen!

• 31 Mei 2016 - 13:55

Maud:

Mooi vervoer hebben jullie! Jou achter het stuur wil ik ook nog zien he hihihi. Ziet er weer goed uit, en hopelijk hebben jullie snel de zonneschijn!
    Kijk alweer uit naar jullie volgende berichtje xx